Elckerlyc in 5 stappen

Wil je meer weten? Klik op het oranje puntje van de pijlen!
1. Hoi!

Welkom bij Elckerlyc. We hopen dat jij je hier snel thuis voelt. En dat je het leuk vindt om bij ons te logeren. Maar we snappen dat het misschien raar voor je zal zijn. Ineens heb je een ander huis, in een buurt met mensen die je nog niet kent. Misschien ga je ook wel naar een andere school. Soms zal dat best even wennen zijn.

2. Verhuizen

Op de eerste dag dat je bij ons bent, ontmoet je twee nieuwe mensen. De eerste is de gastvrouw. Zij kijkt of het bij jullie thuis op orde is en geeft tips als dat niet zo is. Handig! De tweede is een ambulant begeleider. Een moeilijk woord voor iemand die jouw papa of mama kan helpen als dat zelf even niet lukt.

3. Hulp vragen

Als je bij Elckerlyc blijft, krijgt mama of papa hulp van ons. Maar we vergeten jou heus niet hoor. We willen je heel graag helpen met alle vragen die je voor ons hebt. En we leren je natuurlijk heel graag beter kennen.

4. Spelen en sporten

Misschien vraag je je af wat er allemaal te doen is bij Elckerlyc. Of wat er te beleven valt in jouw nieuwe buurt. Goed nieuws: je hoeft je gelukkig niet te vervelen. Er is namelijk onwijs veel te doen!

5. Dag!

Je gaat verhuizen naar een eigen plek, samen met papa of mama. Dat vinden we heel leuk voor jullie! Laat je ons weten wat je van jouw tijd bij Elckerlyc vond? En vertel je ons dan ook wat je van het wonen bij ons vond? Dat horen we ontzettend graag. Zeg het gerust tegen jouw kind- en jeugdwerker, schrijf ons een brief of stuur een e-mail.